Böjti lecsó buggyantott tojással

Posted on augusztus 27, 2014

dscn0810.jpg

Nagypénteken böjtölünk – ez gyerekkorom óta megszokott dolog. Persze soha nem volt kötelező otthon, de nem lehetett nem megkívánni anyukám főtt tojását, főtt krumpliját sóval és pirospaprikával. Mivel anya – bármilyenek is voltak éppen a körülmények – mindig nagy gondot fordított arra, hogy minden nap együnk rendes főtt ételt, így a Nagypénteki, csak krumpliból és tojásból (esetleg némi zöldségből) álló ebédek mindig különlegességnek számítottak. Ezen a Nagypénteken azonban inkább elkészítettem az év első lecsóját.

Persze a böjti lecsónak – hacsak nem befőzött változatról van szó – az alapanyagok szezonjának hiányában nincs nagy hagyománya. Azonban mivel valamilyen hagyma mindig van otthon és én kifejezetten híve vagyok a konzervparadicsomnak. Még a legolcsóbb változatok is csak a legérettebb paradicsomokból készülnek, és legtöbbször csak citromsavat tartalmaznak paradicsomon kívől, semmi hozzáadott cukor, semmi egyéb tartósítószer.

Szóval van hagymánk, van paradicsomunk, és ugyan az import paprikát nem szeretem, de ezt kivételes alkalomnak tekintem.

Hozzávalók 4 fő részére:

  • 1 evőkanál növényi olaj (más esetben libazsírt használnék)
  • 4 fej hagyma
  • 1 konzerv paradicsom
  • fél kiló zöldpaprika
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika
  • 4 tojás

Elkészítés:

A hagymát megtisztítom, nagyobb csíkikra vágom. A paprikát pedig megmosom, kicsumázom és fél centi vastag karikákra szelem. Közepes lángon felteszem a hagymát és a paprikát párolódni és sózom. Egyszerre teszem fel, mert nem pörköltet készítek és a zöldpaprikának kb. annyi időre van szüksége, mint a hagymának. A lecsót én a lehető legegyszerűbben szeretem így sem fokhagymát sem borsot nem adok hozzá.

Ha a hagyma üveges, megszórom az őrölt pirospaprikával majd néhány perccel később hozzáadom a konzervparadicsomot. Ha egész paradicsomot használunk, akkor előtte akkora darabokra szelem, mint a többi hozzávaló.

Tálaláshoz buggyantott tojást készítek, ez a legnagyobb odafigyelést és türelmet igénylő része a receptnek. Vizet forralok, de éppen csak gyöngyözzön, nem szabad, hogy lobogva forrjon. Itt jön a neheze, nagyon óvatosan a közepébe csúsztatok egy tojást. Egyszerre csak egyet. Én kicsit keményebbre főztem, ez 4 perceg tartott, 3 perc kell a lágy tojáshoz. Ha kész egy kanállal vagy szűrővel óvatosan kiemelem.

Időhiány esetén ajánlom a főtt tojást.

Jó étvágyat!

Zsani

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr446640473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása