Sült paprikás húsgombóc, gyógyszer helyett

Posted on október 17, 2014

Néhány hete betegeskedtem, összeszedtem mindent, amit ilyenkor ősszel szokás. Amíg meg voltam fázva, addig örültem, ha bármit meg tudtam enni, de mikor kezdtem gyógyulni, éreztem, hogy valami olyanra van szükségem, ami újra energiát fog adni. Így született meg a gyógyító kápia paprikás, paradicsomos húsgombóc, ami valahol félúton van a töltött paprika felé, de nincs benne semmi felesleges cukor, csak sok zöldség. Igazi őszi kényeztetés.

IMG_1210.JPG

Hozzávalók: 
- fél kg darált sertéshús
- 10 dkg rizs
- 1 tojás
- fél liter paradicsomlé
- 3 sült kápia paprika, hámozva és magozva
- 3 szál újhagyma
- 1 csokor zellerzöld (szárak nélkül)
- 2 gerezd foghagyma
- só
- bors

IMG_1230_1.JPG

A húst összekeverem a rizzsel és a tojással, sózom és borsozom. 9-10 részre osztom a húst és gombócokat formálok belőle, hőálló edénybe teszem őket. A paradicsomlevet ízesítem a zúzott fokhagymával, sóval, borssal, majd ezzel felöntöm a gombócokat. Melléjük teszem a sült paprikát, újhagymát és zellerzöldet és kb. háromnegyed óra alatt készre sütöm a közepes hőfokon égő (~160 fok) sütőben. Ha kész, kiszedem a gombócokat és a zöldséges paradicsomlevet botmixerrel ízlés szerint simára vagy rusztikusabbra pürésítem.

Tálaláskor a gombóchoz adom a paradicsomos szószt, esetleg egy kis főtt krumplit,

Jó étvágyat!

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

Zsani

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr796798493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása