Töltött káposztás rétes

Posted on december 04, 2015

2 éve nyáron az augusztusi hosszú hétvégén éppen fasírtot készítettem, amikor az akkor 1,5 éves kisfiam kérés nélkül hozott nekem egy zacskó rizst a konyhaszekrényből. Először nem is értettem, hogy mit szeretne, de aztán rájöttem, hogy bizony azt hitte, hogy  töltött káposztát főzök. Ez az élmény nem csak arra világított rá, hogy a kisfiam tud főzni, de arra is, hogy túl sokszor van nálunk töltött káposzta. Elkezdtem gondolkodni, hogy hogyan lehetne egy pici újdonságot belecsempészni, így jött az ötlet: rétest készítek… Íme, az azóta kifejlesztett recept!

(A receptet először szinte napra pontosan egy éve az Életkerék stábjával készítettük el, ami azóta is az egyik legkedvesebb forgatásunk volt! Köszönjük!)

img_3611.JPG

Hozzávalók:

-1 kg apró káposzta (aki kevésbé szereti, tehet bele kevesebbet)
-0,5 kg darált hús-füstölt hús (ez lehet oldalas, füstölt libaszárny, stb.) ízlés szerint
-1 közepes fej hagyma
-1/2 üveg lecsó vagy paprika, paradicsom
-só, bors, pirospaprika
-réteslap
-olaj
-tejföl

Az előkészítéssel kezdem, átmosom az apró káposztát, majd lecsepegtetem.

Ezután összeállítom a tölteléket: lepirítom a hagymát (0,5 kiló húshoz 1 közepes fej), majd hozzáadom a darált húst. Ízlés szerint fokhagymát, sót, borsot, és piros paprikát. Jó alaposan eldolgozom, hogy egy viszonylag egynemű masszát kapjak. Én nem szoktam tojást adni a töltelékhez, de ártani nem árt.

Veszek egy lábast, és pici zsírt vagy olajat öntök bele. Rárakom az apró káposzta 1/3-ad részét, a lecsót, a füstölt húst (ez lehet kolbász, tarja, oldalas stb.), majd a darálthúsos keveréket, és így rétegezem tovább.

Ha készen vagyok, akkor felöntöm vízzel, és lassú tűzön készre főzöm, ez lesz a rétesünk tölteléke. Vigyázni kell, hogy ne legyen leveses, főzzük el jól a vizet róla.

A réteslapokat egy tiszta és nedves konyharuhára rakom, majd egy ecset segítségével zsírral vagy olajjal kenem be. Megszórom zsemlemorzsával, és eloszlatom rajta a tölteléket, majd a ruha segítségével feltekerem.

Tejföllel kenem le a tetejét, majd készre sütöm.

Tejföllel tálalom!

Tipp: Ha fogpiszkálókat szúrok a feltekert rétesekbe, akkor ropogósabb lesz a tészta!

Jó étvágyat!

Kapcsolódó receptek:

Mediterrán töltött káposzta

Töltött káposzta, a klasszikus recept

A töltött káposztás rétes

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr548138636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása