Nyár a spájzban V. Babos zakuszka

Posted on szeptember 10, 2014

Zakuszka receptből tényleg végtelen változat létezik, az enyém összeállításánál két szempontot vettem figyelembe: egyrészt nem szerettem volna zöldségeket darálni, így a sütőben sült verziót választottam, másrészt pedig törekedtem arra, hogy ha már a spájzban van ajvár, és az alapanyagok között jelentős az átfedés, akkor olyan zakuszkát készítsek, ami minél inkább különbözik tőle. Azért választottam a babos változatot és döntöttem úgy, hogy egészben hagyom a babszemeket. A babban egyébként is a krémes, selymes állaga a legjobb. Bátran lehet kísérletezni bab mellett különféle erdei gombákkal, répával, és különböző fűszerekkel.

butler ok.jpg

Hozzávalók:
- 0,5 kg bab
- 1,5 kg paradicsompaprika/kápia paprika
- 1,5 kg padlizsán
- 0,5 kg vöröshagyma
- 1 kg paradicsom
- 3 dl olaj
- babérlevél, só, bors

A babot készre főzöm, lecsepegtetem. A padlizsánt és a paprikát megsütöm, meghámozom. A paradicsomot meghámozom, kimagozom. A hagymát darabokra vágom (nem kell túl apróra) és elkezdem párolni az olajban. Ha kezd üveges lenni hozzáteszem a paprika és padlizsán húsát, 10 percen keresztül tovább párolom őket együtt, majd a paradicsomot is hozzákeverem. Botmixerrel pürésítem, hozzáteszem a készre főtt babot és még néhány 10 percig főzöm.

A szokásos módon tartósítom: alaposan kimosott és kiforrázott üvegekbe töltöm, kevés olajat öntök a tetejére és száraz dunsztban, fejjel lefelé fordítva hagyom kihülni. 

Jó étvágyat!

Zsani

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

IMG_0862_1.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr656671125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása