Hedonista böjt II. Kuszkusz saláta

Posted on február 27, 2015

A kuszkusz számomra igazi vészhelyzetekre való étel. Nem kell főzni, csak forrázni és pihentetni néhány percig, és egy kis olívaolajjal, citrommal és zöldségekkel tökéletes ebéd.

Ezt a salátát olyankor szoktam készíteni, amikor tényleg semmi időm ebéddel készülni a másnapra. Ekkor szokott az történni, hogy bekerül a táskámba a nyers kuszkusz, egy kis üvegcsében az öntet és az éppen a hűtőben található zöldségek egy része, és az elkészítése még egy sűrű napon is belefér az ebédidőbe.

Végtelen módon variálható, ha épp van maradék sült hús, vagy füstölt hal, azzal is mesés, de én most a böjti szezon jegyében avokádóval és egy pici fetával tálalom. Az avokádónak pont szezonja van, szuper finom, nagyon egészséges és elég magas a zsírtartalma ahhoz, hogy vacsoraidőig kitartson.

img_2146.JPG

Hozzávalók 2 személyre:
- 1 bögre kuszkusz
- 1 kaliforniai paprika
- 8-10 szem koktél paradicsom
- 1 avokádó
- 5 dkg feta sajt
- 3 ek. olívaolaj
- fél citrom leve
-só, bors

img_2144.JPG

A kuszkuszt egy tálba teszem és felöntöm annyi forró vízzel, hogy kb. fél centire ellepje, ráöntöm az olívaolajat, sózom és lefedve félreteszem 5 percre. Addig tetszés szerint darabolom a zöldségeket. Ha kész a kuszkusz, villával fellazítom, meglocsolom fél citrom levével és elkeverem a zöldségekkel, majd fetát morzsolok a tetejére és borsozom. Ha otthon készítem és van még néhány percem, akkor a citrom másik felét serpenyőben egy csepp olajon meggrillezem.

Jó étvágyat!

Zsani

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr887224207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maya17 2015.02.27. 13:49:40

Én szeretem a salátát de a kuszkuszt nem. De tuti kipróbálom!!!

szsuzsanna 2015.02.28. 11:14:32

Szerintem érdemes megismerkedni a kuszkusszal...
Bár, szerintem, ha lehet előző nap elkészítve, "összeérve" finomabb...
Nyáron, nagy melegben, behűtve is isteni...
süti beállítások módosítása