Feijoada, amitől még Bud Spencer is beájulna

Posted on október 09, 2014

Pörkölteket és ragukat bizony nem csak itthon tudunk főzni, érdemes szétnézni kicsit távolabbi konyhákban is. Sőt, vannak köztük olyanok is, amelyek gond nélkül megállják a helyüket akár a cigány, akár a magyar konyhában. A feijoada pedig pontosan egy ilyen recept.

Az étel eredetileg Portugáliából származik, de nagyon sok egykori gyarmatuk konyhájába is beépült, így sokan tradicionális brazil fogásként ismerik. A nagy földrajzi távolságok miatt sokféleképpen készítik, így ez sem az az étel, aminek szigorú ökölszabályai lennének. Vannak receptek, amelyeket mindig pontosan betartok, de azt gondolom, hogy itt lazán variálhatók a különböző hús- és babfélék, a lényeg, hogy az étel e két összetevőre épüljön.

 

IMG_1029.JPG

Én elkészítettem a magam változatát, de szeretnék mindenkit biztatni arra, hogy bátran kísérletezzen a saját kedvenceivel. 

Hozzávalók:
- 30 dkg bab (én fekete babot használtam),
- 60 dkg sertéslapocka,
- 30 dkg füstölt oldalas,
- 30 dkg kolbász (én egy spanyol fajtát, chorizo-t használtam, de szerintem tökéletesen illik hozzá a jóféle házi füstölt kolbász is, ezért a cseréért még senkire nem fogják ráküldeni a gasztrorendőrséget),
- 10 dkg húsos szalonna,
- 2 közepes fej vöröshagyma,
- 4 gerezd fokhagyma ,
- bors,
- 5 babérlevél,
- 1 narancs,
- 1 csokor petrezselyem,
- szükség esetén némi zsiradék (tetszőleges),
 - sót nem tettem bele, a füstölt hústól elég sós lett.

IMG_0983.JPG

A babot egy éjszakára beáztatom, leöblítem és lassú tűzön puhára főzöm (én kuktában főztem 35 percen keresztül)*.

A szalonnát centis kockákra vágom és közepes lángon egy nagyobb edényben addig sütöm, amíg elkezd pirulni.

Kiszedem a szalonnát, a tűzhely hőmérsékletét a legmagasabbra állítom és az edényben maradt zsírba teszem a 3-4 centis darabokra kockázott lapockát. Fontos, hogy csak annyit tegyek bele egyszerre, hogy az edény aljának minden részét befedjék a húsdarabok, de ne legyenek egymás hegyén-hátán. Ha az első adag oldalanként 1-2 perc alatt színt kapott (fontos, hogy nem sütjük át, épp csak kérget pirítunk rá), kiveszem és félre teszem a szalonna mellé. Addig folytatom, amíg elfogy a lapocka. Szükség esetén pótolom a szalonnazsírt tetszőleges zsiradékkal, de vigyázzunk, hogy ne legyen sok, mert a többi hozzávaló is tartalmaz még zsírt.  

Ha a felkockázott lapockát megpirítottam és félretettem, az edénybe teszem és közepes lángon üvegesre párolom az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát. Mikor ez is kész, visszateszem az edénybe a szalonnát és a lapockát, hozzáadom a darabokra vágott füstölt oldalast, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje és hozzáteszem a borsot és a babért. Kb. háromnegyed óra múlva csatlakozhat hozzájuk a kolbász is. Addig főzöm, míg a hús megpuhul és az oldalas leválik a csontról. Ez átlag 2 órán át tart, de a hústól is függ. A végén összekeverem a főtt, lecsepegtetett babbal.

Főtt rizzsel, a tetején naranccsal és friss petrezselyemmel tálalom.

Jó étvágyat!

Zsani

*az eredeti receptben együtt fő a bab a húsokkal, így viszont biztosan elkerülhetjük azt a szerencsétlen helyeztet, amikor a hús már rommá főtt, a bab pedig még ropog a fogunk alatt. 

IMG_1019_1.JPG

 Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr966771069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása