A csirke, a babérlevél és a tejföl

Posted on szeptember 16, 2014

A hangzatos elnevezés ellenére, a mai receptem egy klasszikus: a babérleveles, tejfölös csirkepaprikás.

A csirkepaprikás elkészítése nagy hagyományokra tekint vissza a magyar és a cigány konyhában is. Az első receptet már az 1830-as Czifray féle Magyar nemzeti szakácskönyv is említi, de találunk 1834-es étlapokat, melyen már szerepel. Sőt, született színdarab Csirkepaprikás címen Fényes Szabolcs tollából, és nem mellesleg a Star Trek egyik szereplőjének Benjamin Siskonak is a kedvenc étele. 

Nem meglepő tehát, ha számtalan változat és recept felelhető, íme az enyém:

DSCF4929.JPG

Hozzávalók ( a csirke méretétől függően 4-6 személy):

- 1 feldolgozott csirke, de ízlés szerint kiegészíthető combbal, májjal, stb.
- 6 ek zsír,
- 1 fej hagyma,
- 3 paprika,
- 1 erőspaprika,
- 1 kis pohár tejföl
- só
- bors
- pirospaprika
- babérlevél

DSCF4891.JPG

Elkészítés:

A csirkét szépen megmosom, feldolgozom.

Mivel a recept nagyon kevés alapanyagot tartalmaz, így a csirke minősége kulcskérdés, erre szerintem érdemes kicsit nagyobb figyelmet fordítani.Én most egy elég szép és friss csirkéhez jutottam a piacon, öröm volt vele dolgozni.

Készítek egy hagyományos pörköltalapot: a hagymát apróra vágom, és ledinsztelem a zsíron. Én mindig picit tovább pirítom, mert szerintem az így kapott pörzsanyag az egyik titok. Hozzáadom a felvágott paprikát, és az erőspaprikát.

/A fellelhető receptek többségében raknak bele fokhagymát, és paradicsomot, én nem ajánlom ennél a receptnél. Ez természetesen ízlés kérdése, ennél a pontnál természetesen kiegészíthető a receptem./

A pörkölt alapon átforgatom a csirkét. Ha a hús már elvesztette a színét, pici vizet adok hozzá, majd sóval, borssal, pirospaprikával, és babérlevéllel ízesítem.

DSCF4919.JPG

Végül a már majdnem kész ételhez simára kevert tejfölt adok, és kb. 10 perc alatt készre főzöm.

Nokedlivel, hasogatott tésztával, vagy bodaggal tálalom.

Jó étvágyat kívánok!

Bara

 Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr146692361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása