Lebbencsleves

Posted on augusztus 27, 2014

Már május van, de annyira változékony az idő, hogy néhány nappal ezelőtt még a téli csizmámat hordtam. Esett is, fújt is, és nekem testem-lelkem át volt fagyva. Ilyen időben egyetlen dolog van, ami képes felmelegíteni, a tea leves.

Nagyon közel áll hozzám a szegénykonyha a maga egyszerű, de letisztult ízeivel, így az én melengető levesen a lebbencsleves volt.

dscn1065.jpg

Annyira egyszerű, hogy szinte szégyellem is leírni a receptet, nincs benne semmi kreatív újítás, sőt ez az egyik leginkább minimalista változata. Egyetlen dologra fordítottam kiemelt figyelmet: az alapanyagok minősége: a saját házi tésztámat használtam és nagyon jó minőségű paprikát és szalonnát. Alaplevet viszonylag ritkán készítek, ha nincs, bio leveskockát szoktam használni: ez az egyetlen dolog, amiből ragaszkodom a bio változathoz.

Hozzávalók:
-          10 dkg jó minőségű tokaszalonna,
-          1 tojás, ha lehet tanyasi,
-          kb. 15 dkg finomliszt, illetve amennyit felvesz a tojás,
-          1 ek házi pirospaprika,
-          4-5 szem burgonya,
-          1,5 liter alaplé, ha nincs, akkor bio leveskocka.

dscn1036.jpg

Először a tésztát készítem el, mert  jót tesz neki, ha egy kicsit szárad: egy tojáshoz egy evőkanál vizet keverek, és annyi lisztet teszek hozzá, hogy masszív, homogén, de nyújtható tésztát kapjak. Ez függ a liszt minőségétől is, de kb. 15 dekát vett fel. Elsőre fura ötletnek tűnik, de teljesen bevált: egy alaposan megtisztított vállfán szárítottam körülbelül egy órát.

20140518_152634.jpg

Ezt követően apróbb kockákra vágtam a tokaszalonnát, amint kieresztette a zsír nagyobb részét, beletettem a feldarabolt tésztát és addig pirítottam, amíg meg nem barnult. Ezt követően hozzáadtam a feldarabolt krumplit és a paprikát, még néhány percig főztem, majd felöntöttem az alaplével. Amint megfőtt a krumpli, kész a leves.

Zsani

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr626641053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása