Régi és új idők masinái, avagy gondolatok az Electrolux Assistent konyhagép teszteléséről

Posted on november 23, 2015

A közelmúltban lehetőségünk nyílt egy Electrolux Assistent konyhagépet tesztelni. Gastrobloggerként és háziasszonyként egyaránt szívesen próbálok ki olyan eszközöket és konyhagépeket, amelyekkel korábban még nem volt szerencsém dolgozni, szélesítve ezzel a saját, és természetesen a ti tapasztalataitokat is. Annyit elöljáróban elárulok, hogy a munka közben rengeteg kép, történet és élmény sejlett fel bennem a roma konyha eszközhasználatával kapcsolatban is.

 electrolux_assistent_red_image3.jpg

Természeti és vándorló népként a roma közösségeknek nagyon kevés konyhai eszköz állt rendelkezésère. Ez egyértelműen korlátozta a cigány konyha lehetőségeit. Többek között ezért nem beszélhetünk hagyományos roma édességekről, hiszen a sütés jóval eszközigényesebb tevékenység. Másrészt a fennt  említett eszközhiány okán példátlan találékonyság és egyszerűség alakult ki a főzési szokásaink tekintetében. Én például a mai napig nem használok deszkát az aprításhoz, mindent a kezemben vágok fel.

Az én konyhám természetesen már egy jól felszerelt, praktikus eszközökkel ellátott konyha. Ennek ellenére igazi öröm és felüdülés volt használnom az Electrolux Assistent konyhagépet, ami két hétig volt a „vendégem”. A gépnek számtalan funkciója van, ennek sajnos csak egy részét tudtam csak kipróbálni.

Az első funkció a daráló rész volt, ezzel dolgoztam fel a chillit és a kápiát a paprikalekvárhoz. A gép összeszerelésénél természetesen akadtak problémáim, de ez az én ügyetlenségemből fakadt. A gép ezen funkciója tökéletesen működött.

A második funkció a keverő része volt, ami szintén bevált. Egy viszonylag ragadós csokis keksz receptet próbáltam ki, aminél szintén hatékonynak bizonyult a gép.

Vertem vele még tojásfehérjét, ami kicsit időigényesebb volt, mint vártam, de ez a tojás minőségén is múlhatott

Végül kalácskészítéshez használtam a dagasztó „kart”, amiben szerintem kiemelkedően jó az eszköz, szerintem ez az erőssége.

Ha mindenképpen negatív dolgot kell említenem, akkor az a gép mérete lenne, mert rengeteg helyett igényel, hiszen rengeteg tartozék, kar, kiegészítő jár a termékhez.(Ha nem lenne kicsi a konyhám, ez nyilván pozitív lenne.)

A gépet szeretettel ajánlom minden kezdő és rutinos háziasszony figyelmébe, szerintem nagyon nagy mértékben megkönnyíti és lerövidíti a sütés-főzés menetét. Én mindenképpen megemlítem a Télapónak…

A gépről itt olvashattok még további részleteket.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr818101432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása