Nutellás keksz, avagy a boldogság más néven

Posted on február 02, 2015

Nem vagyok egy édesszájú típus, de az én életemben is vannak időszakok, amikor a egyedül a következő dolgok nyújthatnak vigaszt: a cukor, a csokoládé és a Nutella. Ez utóbbi természetesen az esetek döntő többségében kanállal, viszont akadnak olyan kivételek, mint az alábbi.

img_2077-kicsi.jpg

Karácsony előtt botlottam bele a következő receptbe, amin szinte semmit sem változtattam,és ha kritikát kellene megfogalmazni, az egyetlen,hogy a minimum mennyiség a megadottak duplája.

Hozzávalók (az eredeti, szerintem túl kis adaghoz):
- 8 fagyiskanál Nutella
- 20 dkg liszt
- 2 tk. kukoricakeményítő
- fél tk. szódabikarbona
- fél tk. só
- 17 dkg vaj
- 20 dkg barnacukor (az eredetiben 17 dkg barnacukor+ fele ennyi kristálycukor)
- 1 nagy tojás
- 1 nagy tojás sárgája
- fél rúd vanília kikapart magja (az eredetiben kivonat)
- 5 dkg kakaópor
- 1 tábla fehércsoki felaprítva (az eredetiben nem fehér szerepel, de én ezt jobban szeretem)
- nagy szemű tengeri só

img_2096-kicsi.jpg

A Nutellát szilikon alátéten vagy sütőpapíron lefagyasztom. Összesen 8 gombócot kell kapnom.

A lisztet összekeverem a keményítővel, szódabikarbónával és sóval, félreteszem. 

Egy másik tálban felhabosítom a vajat, közben hozzákeverem a cukrot. Néhány perc után, ha kivilágosodott mehet a tojás és tojás sárgája, miután ezt is homogénre kevertem mehet bele sorban a kakaópor, a lisztes keverék és a fehércsoki (hagyok egy kicsit a tetejére), de liszttel már óvatosan, nem szabad túlkeverni.

A kész tésztát 16 részre osztom, minden egyes keksz 2 adag tésztából és egy adag fagyasztott Nutellából fog állni, úgy, hogy a tészta teljesen befedje a tölteléket. Fontos, hogy kis csomagok szét fognak terülni, így hagyjunk nekik helyet a sütőpapíron. A nyers kekszek tetejét szórjuk meg nagyszemű tengeri sóval és a maradék csokival.

180 fokon 11 percig sütöttem (az eredeti szerint 11-14, de a 11 bőven elég volt). Ne ijedjünk meg, ha nagyon puha marad a sütés végére, teljesen ki kell hűlnie ahhoz, hogy ki tudjuk szedni.

Jó étvágyat!

Zsani

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :) 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr987108529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.02.03. 14:02:43

A fehércsoki és a kakaóport összekeverve gyakorlatilag csokit kapsz :)
süti beállítások módosítása