Vöröslencsés lecsó sült oldalassal

Posted on február 02, 2017

Ma reggel felkeltem, kinéztem az ablakon, és felkészítettem az uramat, hogy végeztem a főzéssel. Kiégtem, nem csak az a baj, hogy nincs recept ötletem, de főzni sem tudok, egy semmi vagyok, egy szakmai nulla, egy amőba, egy kókler. Ezen szavak kimondása alatt természetesen téptem a pizsamámat, és ömlött a könnyem a sós kávémba. A negyedórás dráma után összeszedtem magam, és körbenéztem a konyhámban. Találtam lencsét, egy kis oldalast, meg egy üveg lecsót.

A tápláló és egészséges vöröslencsés lecsót ezúttal egy kellemesen fűszeres és nehéz oldalas egészít ki. Kell ennél több egy fagyos februári napon?

img_5138.JPG

Hozzávalók:

az oldalashoz

- 1 kg oldalas
- 1 vöröshagyma
- 1 lilahagyma
- 1 fokhagyma
- 2 paprika (tv és erős)
- 1 paradicsom
- só
- bors
- babérlevél
- libazsír

a lecsóhoz

- 2 fej vöröshagyma
- 4-5 db paprika
- 2 nagy paradicsom
- 15 dkg vöröslencse
- 1 ek. pirospaprika
- só, bors
- zsiradék

Az oldalast megmosom, majd egy hőálló tálba vagy tepsibe rakom a hagymával, fokhagymával, paradicsommal és paprikával. Sózom, borsozom, majd babérlevelet adok hozzá

Meglocsolom libazsírral vagy olajjal, és pici vizet öntök alá.

Lefóliázom, és előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm, majd leveszem a fóliát és 15 percig tovább sütöm.

Amíg az oldalas elkészül, addig a vöröslencsét 5 percig előfőzöm.  A zöldségeket megtisztítom és felaprítom. A zsiradékon, lassú tűzön felteszem párolódni a paprikát és a hagymát. Míg puhul sózom, borsozom és pirospaprikát teszek rá. Amint elkezd üvegessé válni, hozzáadom a paradicsomot és végül a vöröslencsét, és addig főzöm, amúgy meg nem puhul minden. 

Jó étvágyat!

Bara

Szeretnél még több receptet? Vásárold meg a Romani Gastro - Üljünk egy asztalhoz című könyvünket! 

KÖVESS MINKET!
➡ INSTAGRAM: romanigastro
➡ BLOG: http://www.romanigastro.blog.hu
➡ FACEBOOK: http://facebook.com/romanigasto
➡ EMAIL: romanigastro@gmail.com
➡ TWITTER: @romanigastro

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr4212133967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása