Berni gesztenyése

Posted on december 14, 2016

Tavaly decemberben  a karácsonyi ünnepségre az egyik barátnőm egy tál gesztenyés kiflivel érkezett. Kellemesen omlós és édes, tökéletes állagú süteményt kóstolhattam, ami ráadásul tökéletesen illeszkedik az ünnepi hangulatba. Én tavaly óta erre az ízre vágyom, így elkértem a receptet, hogy idén én is elkészítsem. Köszönöm Berni!

img_4928.JPG

Hozzávalók:

a tésztához:

-40 dkg liszt
-20 dkg margarin
-2 dkg élesztő
-10 dkg cukor
-3 evőkanál tejföl

a töltelékez:

1 narancs héja és leve
2 evőkanál tej vagy mascarpone
50 dkg gesztenyepüré
5 dkg vaníliás porcukor

kenéshez:

1-2 tojás

A lisztet elmorzsolom a vajjal, majd  hozzáadom a kevés langyos tejben felfuttatott élesztőt, cukrot, tejfölt. Közepes keménységű tésztává gyúrom. Letakarom, és körülbelül 15-20 percig pihentetem.

A gesztenyepüréhez kis porcukrot adok. Az eredeti recept szerint a rummal és tejjel lazítják fel, én viszont inkább pici narancslével, narancshéjjal, és mascarponéval kevertem krémesre a tölteléket.

A tésztát vékonyra (1-2 mm) nyújtom, egy nagyobb pohár segítségével köröket szaggatok ki, majd megtöltöm az ízesített gesztenyepürével. Kifli alakúra formázom. 

Az elkészült kifliket a felvert tojással megkenem, fél órát langyos helyen kelesztem, majd közepes hőmérsékletű sütőben megsütjük. Vaníliás porcukorral meghintve tálalhatjuk.

Eredeti recept:Fakanál 97/6-os szám

Jó étvágyat!

Bara

Szeretnél még több receptet? Vásárold meg a Romani Gastro - Üljünk egy asztalhoz című könyünket! 

KÖVESS MINKET!
➡ INSTAGRAM: romanigastro
➡ BLOG: http://www.romanigastro.blog.hu
➡ FACEBOOK: http://facebook.com/romanigasto
➡ EMAIL: romanigastro@gmail.com
➡ TWITTER: @romanigastro

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr2712046569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása