Bab, birs, na meg a botrány a Bosnyákon

Posted on november 26, 2014

birs-kesz1.JPG

Még kora ősszel találtam erre a receptre, ami rögtön megmozgatta a fantáziám, így nem is volt kérdés, hogy a következő piacozás során babot, és birsalmát fogok venni. Így is lett: álomszép babot, lila fokhagymát, és még szebb birsalmát kaptam. Elégedetten, a lelki szemeim előtt pergő gyönyörű blogfotókkal, orromban a birs illatával, számban a leves elképzelt ízével toltam haza a babakocsit. Ekkor azonban egy idős néni dühösen, és számonkérő hangnemben szóvá tette, hogy túl nagy a babakocsi. Nem fér el tőle, és konkrétan lökdösni kezdte a babakocsit. Én olyan idegállapotba kerültem, hogy észre sem vettem, hogy kiesett a kocsiból a rakomány, igaziból arra figyeltem, hogy állandó minőségbizosítási ellenőrünk ne ijedjen meg.

A skandalum nem tört meg :), így ha kicsit később is, de megfőztem a levest.

Az interneten rengetegféle recept található erről a hagyományos cigány ételről, én a füstölt húsos verziót próbáltam ki Gaszrobaranyától. (Ha valaki tud a leves eredetéről, stb, kérem, hogy ossza meg velem, mert tényleg érdekel)

Íme a recept:

birs-bab-alapa1.JPG

Hozzávalók:
-20 dkg nagy szemű tarkabab
-2-3 szem birsalma
-2 dl tejföl
-1 evőkanál liszt
-20 dkg füstölt hús
-só, bors
-pár szem babérlevél
-fél citrom leve, vagy egy kis ecet

A babot előző este beáztatom, így a bab szépen megpuhul, és nem kell hosszú órákig főzni. (Én korán elaludtam, de Anyukám észnél volt, és beáztatta ;))

A füstölt húst szépen feldolgozom, a birsalmát megmosom és felszeletelem. A babot sóval, borssal és a babérlevéllel ízesített vízben a füstölt hússal együtt puhára főzöm. Mikor félig megfőtt hozzáadom a birsalmát, citromlével vagy ecettel ízesítem.

Ezután behabarom tejföllel elkevert liszttel, és kiforralom.

A leves hidegen és melegen is tálalható. A füstölt hús elhagyásával pedig kitűnő vegetáriánus étel.

Jó étvágyat!

Bara

 Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr356933335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2014.12.02. 04:08:30

Most olvasom ezt a receptet,(imádom, egyszer ettem ilyet), de a Bosnyákhoz szólok hozzá: Olyan szűk a hely mindenütt, hogy teljesen agresszívvá válnak az emberek, egy idő után rájöttem, hiába él bennem az illúzió a piacon vásárlás szépségeiről, valójában minden szombatomat elrontja valamilyen jelenet. Azóta nem megyek. Ez persze nem menti fel az egyéneket, nyilván az agresszív ember még agresszívebb lesz ott... de a hely adja az "alaphangot". Ideje lenne lecserélnie az önkormányzatnak egy modern piacra, vásárcsarnokra...

Tonté Barbara 2014.12.02. 18:08:15

@zelmavagyok: Igen, teljesen egyetértek! <3

Attilajukkaja 2016.05.09. 10:33:34

Az en szuleim nem cigany szarmazasuak, de Bekes megyeben, Doboz faluban mindenki igy fozte annak idejen a bablevest. Allitolag picit savanykassa tette. Apukam ma mar 87 eves es regen Budapesten el, de amikor csak tehetem, mindig teszek a bablevesbe neki birsalmat is. En nem erzem, hogy ettol savanykasabb lenne, ezert en is teszek bele egy kis ecetet,...de Apukam nagyon orul ennek a regi izvilagnak. Ugysem tudja, mitol lett savanykas. :o)
Koszonjuk a receptet!
süti beállítások módosítása