"Neked mit jelent?" Vadászi István írása

Posted on november 18, 2014

10448808_718390291540386_3300091994670006921_n.jpg

A cigány gasztronómia lehetőség egy multikulturális „színdarabra”. A főzés egy előadás számomra, ami minden alkalommal egyben főpróba is. A zöldségek, a hagyma, a tészta és más egyéb hozzávalók a kellékek, mellékszereplők, vagy akár a főhős is lehet. Pár éve több lehetőségem van többször főzni, sütni. A gyermekkorom ízei, illatai egyben emlékképek, és néha megjelenik a mindennapjaimban. Egyik ilyen étek a törtpaszuly, ami pörköltszaft feltéttel nagyon különleges volt a számomra. A vakarót (cigánykenyér) nem szerettem, mert a szódabikarbóna szaga nagyon „megviselt”. Ma már szeretem, de nem kifejezetten a klasszikus töltött káposztához, hanem báránysültek és zsíros májpástétomokhoz készítem. 
Biztos vagyok abban, hogy mindenki úgy főz, ahogyan azt otthon látta, tanulta. És ha visszagondolunk egy-egy vasárnapi ebédre, karácsonyi vacsorákra, vagy egy halászlé készítésére, akkor szemünk előtt látjuk, hogy egy nagy „színházi” előadás részesei vagyunk. Apám muzsikálása a "Jó ebédhez szól a nóta" c. rádióadásra, ma már tudom, hogy elengedhetetlen kelléke volt az íz világának, amit aznap ettünk. 
Én is igyekszem ezt a „színházat” megteremteni, hogy tovább adjam a gazdagon fűszerezett, ínycsiklandó emlékképeket a gyermekeimnek. Szeretem összekeverni a különböző kultúrák ételeit, alapanyagait, és ez számomra az én cigányságom gasztronómiája. Egy multikulturális „színdarab" a múltból, a jövőbe.
Szólj hozzá!
Címkék: nekedmitjelent

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr906912553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása