Nyár a spájzban IV. Habaneros paradicsomlekvár

Posted on szeptember 09, 2014

A paradicsomot minden formájában imádom, kivéve a kechupot, az nekem mindig túl édes volt. A hamburgert viszont annál inkább szeretem, amihez viszont kifejezetten illik valami paradicsomos szósz. És itt jött a paradicsomlekvár. Kicsit édes, fűszeres, csípős. Tökéletes.

Rengetegféle recept létezik, én először néhány éve Mautner Zsófi változatával ismerkedtem meg, és eddig egyetlen másik változat sem tudta felülmúlni. A recept zsenialitását a kardamom adja, ami egyébként az egyik kedvenc fűszerem, olyannyira, hogy nemcsak édességekbe használom, hanem húsokhoz készült mártásokba, így BBQ szószba vagy paradicsomlekvárba is szívesen használom. 

Az eredeti recepten szinte semmit nem változtattam, mindössze a cayenne borsot cserélten ki friss habanero- és chili paprikára, csökkentettem a cukor mennyiségén illetve nem befőzőcukrot használtam, cserébe kicsit tovább forraltam. 

 

IMG_0776.JPG

Hozzávalók:
- 3 kg paradicsom,
- 20 dkg cukor,
- 1 rúd fahéj,
- 1 tk kardamom mag,
- 2 citrom leve,
- habanero és chili paprika, óvatosan. De tényleg.

 IMG_0833.JPG

A paradicsomot meghámozom és kimagozom. Botmixerrel teljesen homogénre pépesítem, majd a fűszerekkel és a chilivel lassú tűzön elkezdem addig főzöm, amíg a térfogata körülbelül a felére csökken.

Alaposan megtisztított, kiforrázott üvegekbe töltöm, fejjel lefelé, száraz dunsztban hagyom kihülni. 

Főként húsokhoz ajánlom.

Zsani

Facebookon is ott vagyunk, kövessetek minket :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://romanigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr16670991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása